Wednesday, September 14, 2011

FELDA... Forever Extreme Life Dynamic Adventure (Episode 1)


Episode 1: Land Rover
Dalam Land Rover ini aku dilahirkan
Ya Allah, bayi dah keluar!! pekik jururawat kampung ketika mengiringi seorang ibu yang sedang berhadapan saat kelahiran seorang bayi lelaki dalam perjalanan menuju ke Hospita Kluang dalam kenderaan pacuan 4-roda Land Rover milik Pejabat Felda yang dipandu oleh En. Ma'saat. Tidak sempat pun sampai ke Hospital bayi telah selamat dilahirkan di pertengahan perjalanan diantara Kg.Gajah Jalan Mersing. Lantas, mereka pun berpatah balik ke pendalaman Felda memandangkan keadaaan semuanya selamat.



Rumah FELDA
Ketika itu tiada kemudahan pengangkutan yang baik. Jalan merah batu kelikir menjadi penghubung antara kawsan pendalaman Felda ke Hospital Kluang.Perjalanan yang jauh dan berliku dan berdebu tidak menjadi halangan untuk penduduk Felda berhubung dan mendapatkan bekalan harian.

Keakraban antara penduduk Felda amat dikagumi dan kehidupan mereka bak sebuah keluarga yang besar di dalam sebuah perkampungan peneroka. 



3 comments:

Unknown said...

the baby is my beloved husband ... =)

Gadgetginger said...

her husband is one of my very good fren..it has been more than 10 years now s we become fren...thanks to Allah....for sending him to us.....

macam ku kata said...

and her husband, also a friend of mine who knows how many years. now he is also a part of my life other than my family. Indeed the birth he was not in vain. for giving me wisdom.