Thursday, September 22, 2011

Kisah Baba (Eposide01) - Anak Adam

Salam Bloggers..
nukilan dari insan

Kewujudan Manusia di Bumi
Nabi Adam a.s dicipta oleh Allah dengan keajaiban dan kemuliaan sebagai bapa umat manusia, Baginda tidak dilahirkan namum generasi Adam dilahirkan di dunia sebagaimana yang telah dijelaskan dalam Al-Quran. Bemulanya kelahiran pertama di dunia, maka bermulalah titik sejarah kehidupan manusia di bumi. Justeru bemulahah era kenabian dan kerasulan para anbia' sehinggalah kewafatan kekasih Allah, Nabi Muhammad s.a.w.. Tamadun manusia yang berkembang seiring dengan kelahiran nabi dari kalangan bangsa mereka menjadi pengukur kepada sejarah kewujudan manusia dan bukannya berdasarkan pendapat Darwin yang sama sekali tidak dapat membuktikan teori evolusinya.
Salasilah Nabi dan Rasul



Bahtera Nabi Nuh a.s
Peristiwa banjir besar menjadi titik tolak kepada perubahan kewujudan baru tamadun manusia. Mereka yang beriman kepada Allah sahaja yang selamat di dalam bahtera nabi Nuh a.s dengan setiap pasangan flora dan fauna. Namun, kisah selepas peristiwa banjir besar itu tidak diketahui secara umum dan kini kewujudan manusia lebih depengaruhi oleh kawasan jajahan dan juga kebangsaan


Manusia Akhir Zaman
Kehidupan akhir zaman menjadi petanda besar sebelum berlakunya hari kemusnahan dan kebangkitan semula manusia sebagai hamba Pencipta yang Maha Agung. Kedatangan Imam Mahdi Al-masih dan turunya Nabi Isa bakal mengakhiri kewujudan manusia di Bumi.

Bersama-samalah konvoi ke Syurga..Amin.


Komen dan pendapat anda amat dialukan....

No comments: