Thursday, September 15, 2011

TBS - Ticket Bas Sold-out




Hari ini hari ke-6 puasa sunat Syawal dan waktu berbuka hampir tiba, jam menunjukkan tepat 7.00pm. Aku masih tersangkut di dalam kesesakan lalu lintas menuju ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) di Bandar Tasik Selatan. Laluan dari lebuhraya KESAS dari kedua-dua hala amat sesak sekali ditambah dengan gerimis. 



7.10pm, palang dibuka sejurus tiket parking diambil .Aku meletakkan kereta di tempat biasa dengan harapan sempat berbuka sebelum menaiki bas untuk pulang. Dari tingkat 5 aku turun ke tinngkat 3 untuk membeli tiket bas di kaunter utama. Alangkah hampanya hati apabila aku terpandanag notis "Trip Full", Tiket hari ini telah HABIS. Namun hati ini tetap meletakkan seribu harapan untuk pulang. Aku terus bertanya di setiap kaunter, Bang, tiket ke Kluang ada lagi? Johor?.. tapi semuanya memberi jawapan yang tidak aku inginkan...Dah Habis. 

Berlegar seketika untuk melepaskan hembusan ketenangan, memandanagkan tiada harapan untuk pulang pada malam ini., keputusan diambil untuk pulang di awal keesokan pagi. Trip perjalanan akan bermula 8.00am.

1 comment:

macam ku kata said...

dan akhirnyaa....ko sampai juga di destinasi....;-)